07 December 2011

“眼前一片漆黑
 伸手不見五指
 然後開開心心
 在抽屜裡找到了蠟燭
 借著蠟燭和手電筒的光線
 和家人一起用影子做出不同動物的形狀
 然後說鬼故事!
 突然燈亮了起來”

這些就常出現在那一篇標題為
“停電的夜晚”的作文裡常見的詞句
多數的人在小學的時候都寫過
重點是這一切我更本沒有做過

我覺得以前寫的作文都很無聊
因為不管什麼題目
班上的人寫的內容都是大同小異
都是老師大概說過的內容
只是帶出來的方式不同而已

所以從小我們就被訓練要學會篇故事
老師說不能夠說謊
不過寫作文的時候
往往其實就是鼓勵你無中生有
扭曲現實 - 說謊

其實小時候每次停電
哥哥就會去彈鋼琴
然後他彈什麼歌
我們一家就會跟著唱
不然我就會跑去屋外餵蚊子
望著天上的星星月亮或那被風吹著的雲
自個兒發呆

可是這一些真實的內容在作文一定不夠
所以只好加鹽加醋
把一個平凡寧靜的夜晚
寫成一個多姿多彩的園遊會
簡直是多餘

為什麼我今天說了那麼多關於停電的廢話?
因為今晚是我有生之年停電最久的一個晚上
而且今晚的停電額外不爽!

平時停電我其實沒什麼
反正也不會停太久
最多半個小時
可是今晚停了四個小時
而且整個地區只有四間屋子沒有電源
我的家,就是其中一間幸運兒

一個黑漆漆的夜晚
一個人在家裡
如果要找適當的形容詞
“無聊”

星期三的夜晚是我每個星期最期待的時刻
因為我是個宅男,而星期三是慢畫更新的夜晚
不能第一時間追踪海賊王簡直就讓我不自在

一個人在沒有電源的家裡
想看報紙又不能
想看我的小說更加難
結果我呆呆坐在沙發等待電源
Picture taken from web
最後無聊到拿手電筒看報紙........Orz

由於太久沒和我的吉他交流
所以沒有看譜的話我只會彈那幾首無聊的曲子
結果摸了吉他一下
放棄

最後我躺在床上
不知不覺睡著了
結果睡了兩個小時
只能覺得無奈

漆黑一片

我不知道發生了什麼事情
其實我不是一定要電源
反正我可以一覺到天亮
不過停電四個小時真的太久了
萬一有什麼急事真的會瘋掉



I See The Light - Mandy Moore & Zachary Levi 
Tangled Sountrack =)



如果停電的夜晚,天空會出現如此美景就很完美


4 comments:

  1. lol I never say anything about the temperature also xD This post doesn't meant to be sad also =.=

    ReplyDelete
  2. I wrote about "停電的夜晚" during primary school too. I ain’t a creative person and my writing would be the typical boring type n it always sounded extremely lame!

    Writing was never my thing n I really suffered a lot whenever I got any essay to work on...most of the time i'd keep referring to essay book. haha.

    ok~ u actually read de newspaper with torchlight in de dark??. lol XD emm…I think I’d do nothing during blackout. I’m an expert for it. ^^

    Anyway I think playing guitar is a good idea…. (I’ve abandoned my guitar for too long >< )

    ReplyDelete
  3. Tinker - I wasn't creative as well during primary, same case for me, keep referring to examples, thinking back, really passing up homework for the sake of passing up xD but I do like writing even though I am not that good at it...maybe because I just like to express...

    Yea, I had no idea what else can i do so somehow i read the whole newspaper with torchlight that night. Playing music instruments or singing can be the best thing to do during a blackout x)

    ReplyDelete